Week - Farewell dinner and International Leadership Development Program

5 april 2017 - Bangkok, Thailand

Halloooodyyyyooooo

Zoooooo dan, alweer week 8. 't Is alweer bijna voorbij in Thailand. Volgende week zaterdag vlieg ik naar Bali om daar mijn minor te vervolgen. Ohja, en ik heb lekker al weeeeekend!! Deze week een beetje de laatste lootjes.

Afgelopen woensdag hadden we een farewell dinner, georganiseerd door PIM university (partner university met Stenden). Dit was een hele bedoeling want toen we uit het busje stappen kregen we een bloemenketting, er waren een aantal speeches en alle Thaise meiden zagen er suuuuper mooi uit!

Farewell dinnerFarewell dinner

Afgelopen donderdag hadden we een voetbaltoernooi, de PIM studenten tegen de Stenden studenten. Wat een feest! Eindelijk weer potje voetballen. De PIM studenten waren erg technisch en op elkaar ingespeeld, maar terwijl een bij elkaar geraapt zooitje hadden met mensen die wel voetballen en niet, wonnen wij toch met 6-4!! Wel een keer hard gevallen in een duel maar dat mocht de pret niet drukken..Stenden studenten - PIM studenten. Eindelijk weer voetballen!!Winst met paar schaafwondjesBlij eiDikke vis eten na potje voetbal

Vrijdag nog even wat gewerkt aan mijn opdrachten voor school, 's middags naar een exhibition geweest voor school en daarna met Anne-Marie naar Khao San Road gegaan om lekker te eten en te shoppen.

Zaterdagochtend moesten we om 08:15u al op school zijn voor het International Leadership Development program dat ik ging volgen. Dit werd georganiseerd door CP all (een heel groot concern hier in Thailand/Azië) voor studenten van allerlei universiteiten in Thailand. Onderweg naar een dik resort met Anne-Marie

Studenten kwamen voornamelijk uit Myanmar, Cambodia, Thailand, China and Sri Lanka. De mensen waren allemaal heel erg open en aardig. Ik dacht in eerste instantie dat het programma erg school-like zou zijn maar dat was het totaal niet. Ik heb een hoop geleerd, maar de leadership games, informatie en presentaties waren erg interactief. Ook de leraren/staff was heel erg grappig, motivaterend en inspirerend. Scheve toren van marshmallow. Marshmallow challengeGroupie

De karoake van zaterdagavond was ook wel een hoogtepuntje. Thaise/Aziatische mensen kunnen soms een beetje verlegen en bescheiden zijn, in mijn opinie. Dus het kwam allemaal wat traag op gang. Maar ik wou dat die voetjes een beetje van de vloer gingen want iedereen zat maar een beetje op z'n telefoon op een stoel te kijken. En de helft van de mensen ging ook vroeg naar bed... Op een  gegeven moment ging de staff ook helemaal los en de één naar de andere ging zingen. Op een gegeven moment hebben wij, Ilse, Anne-Marie en ik, de mensen maar een beetje de dansvloer op geholpen met de kabouterdans en keddekedeng (per spoor van Guus Meeuwis). Ze snapten er niks van maar ze stonden allemaal fanatiek te dansen.

Thaise mensen keddekedeng leren tijdens de KaraokeKaraoke

Zondag hadden we nog een presentatie over leadership, die wij gewonnen hebben!:) En moesten we nog een communication game doen. Die games waren in zekere zin gerelateerd aan leadership of the business world. 's Middags gingen we alweer lunchen en terug van het resort in Kanchanaburi naar Bangkok. Terug bij PIM kregen we ons certificaat.Certificate woehoeWe got the certificates!Groupie - nicolas, nam and rohit Hsu and YasmineThe whole group

Deze week aan de laatste lootjes gewerkt voor school en morgen vliegen we alweer naar Chiang Mai om daar het laatste weekendje te verblijven.

Tot de volgende keer maar weer. Ajuparaplu.

1. Agaath Stolte:
    Heel veel succes op Bali. Groetjes tante Agaath
  2. Cor en Tea:
    5 april 2017
    Succes op Bali,en lekker genieten groetjes
  3. Papa Dick:
    5 april 2017
    Fijn dat het leadership program zo leuk was
  4. Ome Robbie:
    Heel goed Marieke

Ik had laatst een cursus kliedershit en kanniekoke
    dat was toen ik weer eens in de goot beland was
    had ik maar een vak moeten leren hè
    Wel leerzaam :-))))

Veel plezier op Baliiiiiiiiiiiii!!!!!!!

groetjens ome Rob
  5. 't suukeroompien:
    6 april 2017
    Top Marieke, die zit in de pocket. Nu gauw naar de incheck Bali! :D
  6. Jan Roelofs:
    10 april 2017
    Marieke van Harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Veel plezier op Balie.
    Liefs tante Aly & en oom Jan
  7. Lia:
    Lieve Marieke,
    Ik hoop je op deze manier te bereiken, op deze speciale dag! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel heel bijzonder om dat daar te vieren geniet ervan. Liefs.
  8. Ome Robbie:
    Hoi Marieke

Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel plezier

Groetjens Ome Rob