vakantie week

Holaaaaaa,

Net een heerlijke vakantieweek achter de rug en erg veel te vertellen. Helaas deze week flink aan de bak om de deadline te halen (vandaar het verlate reisverhaal).

Zaterdag 18 maart hadden we vakantie en zijn we om half 6 's ochtend naar Phuket gevlogen. Toen we daar aankwamen, konden we gelukkig gelijk inchecken. We waren nog ontzettend moe door het korte nachtje slaap en zijn mooi nog een paar uur ons bed in gekropen. Om 12 uur zijn we er even uit gegaan met om te lunchen. Ook 's middags hebben we niet meer zo veel gedaan. 's Middags nog even een beetje gechillt, gefacetimet met pap, mam en Brammie en toen maar weer gaan dineren. 's Avonds zijn we naar Bangla road gegaan, de stapstraat van Phuket. Ik vond dit niet zoveel aan want er waren overal striptenten en shemales. Het was wel heel gezellig want een andere groep meiden was ook in Phuket, dus daar zijn we mee op stap geweest.
Aangezien de deadlines eraan komen, had ik mijn laptop toch maar meegenomen op vakantie om nog wat voor school te kunnen doen. Zo ben ik die zondag ochtend aan de overkant van de straat, bij een leuk tentje, gaan ontbijten en voor school bezig gegaan. Na een productieve morgen zijn we 's middags met de taxi naar Phuket Old Town gegaan. Het was wel leuk om te zien maar niet heel bijzonder. Er waren vooral heel veel leuke souvenir winkeltjes. 's Avonds zijn we naar Simon Cabaret gewest. Dit was een show met een cabaret show waarin ze heel veel zongen, dansden en vooral heel veel mooie kostuums aan hadden. Ik vond het vooral heel leuk om heen te gaan omdat ik in Nederland nooit zoiets doe.
Maandag ochtend 20 maart ben ik weer fanatiek bezig geweest met school en om 12 uur werden we opgehaald om met de boot naar Koh Phi Phi te gaan. Koh Phi Phi vond ik super leuk en bruisend. Het is echt een super toeristisch eiland met mensen van over de hele wereld. En ook daar hadden ze natuurlijk super leuke souvenir winkeltjes :). Maandagavond zijn op stap geweest want er waren een hoop leuke kroegjes, clubs en Thai boxing ring.
Dinsdag middag zijn we met een long tail boat naar Monkey beach, Maya bay en de Blue Lagoon geweest. Het was die dag helaas niet zulk mooi weer maar het heeft de pret niet gedrukt. Het regende op een gegeven moment wel in de Blue Lagoon maar het was juist ook wel weer leuk die regen. Lekker zwemmen en snorkelen in de regen met Isa (zie foto's). Verder heb ik super vette filmpjes gemaakt met mijn iPhone tijdens het snorkelen. Ik had namelijk een waterdichthoesje gekocht om je telefoon in te doen. Ik voelde me als een vis in het water en ik heb ook een Nemo vis gespot, maar toen was mijn telefoon leeg....

Woensdag zijn we lekker een dagje gaan chillen bij het strand. en aan het einde van de middag nog even een kayak gehuurd. 's Avonds kwamen er weer een hele stoet met studenten naar het eiland waar we even een biertje mee gingen doen. Een jongen van de groep komt uit Thailand en had als kind aan Thai boxing gedaan. Hij ging in de Thai boxing bar vechten, iedereen ging hem aanmoedigen, vet gaaf! Met het boxen kon je, als je won, een bucket (emmertje met mix drankje) winnen. Na de Thai boxing zijn we nog even wat biertjes gaan doen bij een leuke bar op het strand.

Vervolgens hebben we donderdag ochtend om half 11 de boot gepakt naar Krabi, waar we twee dagen zouden verblijven. Eenmaal aangekomen om 13 uur in Krabi was ik erg moe (van drie dagen op stap gaan haha) en had ik niet meer zoveel zin om nog iets te ondernemen die dag. Die meiden wouden graag naar de Tiger Cave Temple, een tempel boven op een berg waarbij je 1237 traptredes moet lopen. Uiteindelijk hebben we toch aan het einde van de middag de Tiger Cave beklommen (zweten als een malle jajaja) en het uitzicht was het meer dan waard.

Vrijdag ochtend ben ik bij een leuk tentje aan de overkant gaan ontbijten en ben ik nog even productief bezig geweest voor school. 's Middags werden we opgehaald om een kayaking sunset tour te doen waar we ons voor hadden opgegeven. We gingen kayaken door een soort canyon en dat was erg vet om te zien. Ook de zonsondergang mag niet ontbreken. De barbeque was alleen niet zo'n succes want we kregen een dikke plensbui over ons heen.

Zaterdagochtend werden we opgehaald om 10 uur om met de boot naar Koy Yao Yai te gaan. Dit is een eilandje tussen Krabi en  Phuket wat niet erg toeristisch is. Het leek ons wel chill om nog op een chill eilandje een relax laatste nachtje te hebben. En zo gezegd, zo gedaan. Chille hutjes aan het strand, wat je ook bijna wel een prive strand kon noemen aangezien er zo weinig mensen waren.

Zondagochtend om 13:30 de boot weer gepakt vanaf Koh Yao Yai naar Phuket om 's avonds vanaf Phuket terug te vliegen naar Bangkok.

En nog even op een verzoek over mijn ervaringen op school en in Thailand:
De eerste week was het een beetje gek om in uniform naar school te gaan, maar dat wende heel snel. Ik vind het eigenlijk best chill want dan sta ik tenminste niet uren voor mijn kledingkast voor wat ik aan wil. Iedereen op school ziet er vrijwel Thais uit en daarom vallen wij, als Stenden studenten, best wel op. Vooral als blond haar hebt, blauwe ogen en lang bent, kun je soms wel aangestaard of nagekeken worden. Eigenlijk negeer ik dit gewoon en dan is het niet hinderlijk.

Wat ik merk is dat Thaise mensen ons als Nederlanders vaak super mooi vinden en dit uiten ze dan heel overdreven (met heel veel respect, Thaise wai en zenuwachtig gegiechel). Dit komt puur omdat je blank bent en er anders uit ziet. Ik word er soms een beetje ongemakkelijk van want ze zeggen het soms met veel tegelijk.

Thaise mensen zijn over het algemeen heel erg respectvol en buigen altijd je hoofd naar je toe als ze je groeten, gedag zeggen of wat dan ook. In toeristische gebieden zijn ze soms wat arroganter. Thaise mensen zijn daarnaast erg behulpzaam. Ook al spreken mensen geen Engels, ze zorgen altijd dat jij geholpen wordt. Zo waren we een keer aan het eten op een food markt dichtbij een universiteit en een leraar van een universiteit (die Engels kon) was onze bestellingen aan het opnemen. Ik dacht dat hij daar werkte maar hij hielp de food stall gewoon omdat zij geen Engels konden. En dat terwijl die man daar zelf ook zat te eten.

Ik denk dat het verhaaltje nu wel weer lang zat is. Ik zeg aju, adieu weltrusten (voor mij) en tot de volgende keer maar weer. Check voor nog veeeel meer foto's mijn album 'vakantieweek'!

Liefs uut Thailand

Tiger cave templeWeer terug vliegen naar Bangkok, fijn naar huis!HikenKayakingIk zat wel lekker daarSnorkelen en chillen aan boot met IsaZwemmen met Isa in de regenBoat tripBoat trip Koh Phi PhiSimon cabaretMonkey beachStrandje achter ons resortPhuket old town

1. Agaath Stolte:
    28 maart 2017
    Hoi Marieke, leuk om op deze manier al je ervaringen te lezen, groetjes, tante Agaath
  2. Elke:
    Cooool Kiek!!
  3. 't suukeroompien:
    28 maart 2017
    Gaaf Marieke, goed bezig!
  4. Ome Robbie:
    29 maart 2017
    Pfoeh lang verhaal zeg.
    Maar wel chill ;-)

groetjens Ome Robbie
  5. Oma de Bruijn:
    2 april 2017
    dat was een heel verhaal deze keer leuk hoor. nu maar weer aan de studie. dikke kus van je oma doei
  6. Oma de Bruijn:
    10 april 2017
    lieve Marieke
    vandaag ben je jarig!!!Een hartelijke felicitatie met een dikke knuffel van oma