Bali - week 1

22 april 2017 - Denpasar, Indonesië

Hoi,

Afgelopen zaterdag ochtend héél vroeg gevlogen van Bangkok naar Bali. Toen ik aankwam, gelijk naar een leuk Indonesisch restaurantje gegaan om daar te lunchen met Bas, een studiegenootje. De hele middag gekletst en een heerlijke Balinese rijsttafel gegeten.

BasjeBalinese rijsttafel

Na heerlijk te hebben gegeten, moest Basias zijn ouders ophalen van het vliegveld en ben ik naar het hotel gegaan. Gelijk lekker gegeten bij een restaurantje aan de overkant en 's avonds nog op stap geweest met een aantal van de groep.
Na een late avond, lekker uitslapen hadden we aan het einde van de middag een briefing met wat informatie over Bali. 's Avonds gingen we naar een bar in Kuta waar je voor 7 euro kon eten en onbeperkt kon drinken van 17-21 uur. Deze avond maar niet te laat gemaakt aangezien we maandag de hele dag introductie hadden. Maandag tijdens de introductie werd er een indonesische muziekspel gespeeld met een dans. Studenten moesten ook verschillende Indonesische kledij aan uit verschillende gebieden, super grappig om te zien! Daarna kregen we wat info over de minor en dingen die we kunnen doen op Bali.

Dinsdag hadden we een les en daarna ben ik lekker naar Double Six beach geweest in Seminyak. Woensdag waren we ook vrij en ik heb een skooter gehuurd voor een maand. Toen wederom naar Double Six beach geweest en daar een surfles genomen. SurfenSurfen

Woensdag nog naar een leuke bar, Old Man's, geweest en Sand bar. Donderdag ochtend weer een beetje op tijd eruit gegaan om een dagje te gaan touren op de skooter met mijn kamergenootje Anne-Marie, Maaike en Rick. Dat was echt super mooi! Een super mooi strandje ontdekt bij Nusa Dua en daar een aantal uurtjes verbleven. Paradijs strandje gevonden tijdens een dagje tourenParadijsjeNusa Dua

Je had daar een heel schattig hutje van locals waar we heel goedkoop iets hebben gedronken en goedkoop een bedje konden huren. Toen zijn we doorgereden naar Nusa om daar even lekker te lunchen. Daarna zijn we doorgereden naar Uluwatu. Dit was ook erg mooi alleen we konden niet zwemmen want het was vloed.

UluwatuUluwatuUluwatuStrand uluwatuUluwatuStrand uluwatuZonsondergang bij Uluwatu

Daar de zonsondergang gegeken en toen maar weer richting huis gereden. We moesten namelijk nog weer anderhalf uur terug op de skooter. Onderweg even ergens gegeten en toen weer thuuuuus.

Vrijdag hadden we een field trip vanuit school naar Bali village. We gingen daar eerst offers maken;

Offers tijdens de field trip

Indonesische vrouwtjes waren rijstkoekjes aan het maken en zelf kokosolie aan het maken. RijstkoekjesField trip Bali villageOlie maken

Ook kon je andere mooie figuren maken en deze soort van onderzetters:

Onderzetters maken

Deze varkentjes werden ook gefokt op de boerderij;

Varkentjes

Daarna gingen we richting de rijstvelden waar we achter de koetjes konden zitten om te ploegen en rijstplantjes konden planten.

Bali villageAnne-MariekeRijstjes planten

Daarna gingen we een stukje naar de jungle waar iemand in een palmboom ging klimmen om de kokosnoten eruit te halen. Hij leek net een aapje! Een aantal studenten gingen het ook proberen maar dat was pittig moeilijk. Ook kregen we vers kokoswater en kokosnoot. JungleKokoswaterLunchIndonesische lunch

Daarna gingen we nog lunchen en weer naar het hotel. Vandaag weer gesurfd met een hele groep studenten en morgen alweer op vakantie. De eerste week in Bali is alweer voorbij gevlogen en we hebben alweer vakantie, wat een leven!