Week 2 - Hua Hin en Khao San road

22 februari 2017 - Hua Hin, Thailand

Heeeee halloooo,

Het tweede weekend was super mooi! We zijn met een groep van ongeveer 10 man naar Hua Hin geweest. Het waren hele schattige rietenhutjes met een klein zwembadje erbij. De vrouw van het appartementencomplex was echt een heel lief Thais vrouwtje die alles voor je wou doen, typisch Thais! We mochten zelfs tot midden in de nacht bier drinken in het zwembad, super nais!

Zondag zijn we met skooters naar een grot geweest waar een tempel in stond. De skooter rit was erg leuk en je zag hierdoor ook hele mooie stukken van de omgeving. Allemaal schattige dorpjes, mooie landschappen en beetie tourn. Het was in het begin wel een beetje eng om te rijden aangezien ze in Thailand links rijden, maar dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen! Op zaterdag zijn we naar de Monkey Mountain geweest. Hier hebben we een tempel bekeken en je had er héél veel aapjes. Maandag hebben we lekker rustig aan gedaan. Lekker naar het strand van Hua Hin geweest en het mooie trein station van Hua Hin bezocht.

Helaaaaasssss.... aaan alle leuke dingen komt een end. Dinsdag begon school weer dus aan het einde van de middag maar weer vertrokken richting Bangkok.

De minor is wel leuk maar door het vakantiegevoel is mijn motivatie een beetje ver te zoeken. We hebben erg lange dagen school en door de warmte ben je best wel snel moe en sloom. Verder heb ik natuurlijk niks te klagen hier en 't is hier erg mooi!

Afgelopen weekend zijn we naar Bangkok city geweest. We zaten vlak bij Khao San Road, de stapstraat van Bangkok (waar ook de Hangover is opgenomen). Dat was echt grappig om te zien, ik voelde me wel weer een beetje westers daar. Op straat stonden overal mensen te dansen, te drinken, te lachen, te tieren en vooral de diversiteit van mensen was grappig om te ervaren. Mensen van over de hele wereld komen samen bij Khao San. Dit is ook echt de plek in Bangkok waar je heel veel backpackers ziet en ik vond dat er een heel leuk, gezellig sfeertje hing.
Zaterdag waren we best wel brak maar hebben we toch nog (lekker Nederlands) een fietstourtje ondernomen bij Co van Kessel fietstours. Dit was echt een aanrader als je ooit nog een keer naar Bangkok gaat. Je kunt de tour zolang maken als je zelf wilt, dus dat was heel chill! We fietsten door super smalle steegjes waar locals woonden, zagen mooie tempels, parken en marktjes.

Al met al dus al erg leuke dingen gedaan. Waarschijnlijk gaan we dit weekend niet zoveel doen en blijven we gewoon bij ons appartement. Wellicht gaan we nog shoppen, yay.

Adíos, tot de volgende keer :)

1. 't suukeroompien:
    22 februari 2017
    Super leuk Marieke, echt genieten!
  2. Papa Dick:
    22 februari 2017
    Leuk stukje en mooie foto's. Geniet maar mooi.
    Liefs Papa
  3. Cor en Tea:
    22 februari 2017
    Super leuk je zo te volgen Marieke, prachtige foto's en lekker genieten groetjes Cor en Tea
  4. Mirjam van Vemde:
    22 februari 2017
    Die ervaringen neemt mooi niemand je meer af! Hartstikke leuk Marieke, geniet er van. Wel de studie langzamerhand weer op gaan pakken hoor.
  5. Lia:
    22 februari 2017
    Leuk hoor Marieke, geniet er maar van, wij genieten een klein stukje mee!!
  6. Jan Roelofs:
    24 februari 2017
    Geniet er van in Bangkok. ( ook wel een klein beetje studeren ) natuurlijk.
    Groetjes ook van tante Aly
    25 februari 2017
    ❤️
  9. Henk en Janny:
    28 februari 2017
    Zoooo Marieke, wat een kadootje , student zijn in dit prachtige land!!
    Geniet ervan! (ook van je studie!)
    P.S. Leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    Groetjes van ons.