Vakantieweken 7 en 8

20 juni 2017 - Denpasar, Indonesië

Lieve iedereen,

Vandaag onze laatste eindpresentatie gehad die overigens erg goed ging! De afgelopen anderhalve week hadden we eigenlijk al soort van vakantie, maar sinds vandaag dus echt!

Inmiddels bijna 2 weken geleden, op woensdag, hadden we vakantie. Toen heb ik 's middags heerlijk geluncht met een vriendinnetje en 's middags gesurft. Lekker lunchen in Seminyak bij Dusty cafe

Donderdag heb ik geluncht met Annelies, een Nederlands meisje die mij had benaderd via Facebook om samen te gaan reizen naar Java. Zij studeert in het noorden dus ik ben iets noordelijker gereden en zij iets zuidelijker. De hele middag gezellig gekletst en nu gaan we volgende week samen naar Oost-Java, super leuk! Echt heel leuk dat ze me benaderd had!

Vorig weekend zijn we op vrijdag met het vliegtuig vertrokken naar Lombok om daar het weekend te blijven. We zaten in een hele chille acco aan het strand;

Deze mooie uitzichten 's morgens

Vrijdag maar gelijk skooters gehuurd en een beetje rondgereden op het eiland. Helaas waren er door de ramadan bijna geen leuke restaurantjes open. Dus hebben we maar twee avonden bij de buurman gegeten, wat ook erg leuk was!

Zaterdag zijn we helemaal naar Kuta Beach in Lombok gereden om daar een dagje strand te pakken. LombokOn tour - Kuta beach LombokKuta beach LombokKokosnootje op het strandPineapple lollipopKuta beach Lombok

Toen we er aankwamen eerst maar even lekker geluncht na een rit van anderhalf uur. De hele middag heerlijk op het strand gelegen mét niet te vergeten de overheerlijke kokosnoten en ananassen die je hier hebt. 's Middags nog eventjes gefacetimet met m'n paps en mams :) want mam had haar laatste examen voor sportmasseur.
Zondag zijn we met een bootje naar de zuidelijke Gili eilandjes geweest. Die vrijwel onbewoond en heel paradijselijk zijn.

Bootje naar de zuidelijke Gili islandsBootjes

We zijn naar Gili Nanggu geweest. Erg mooi, helder blauw water en een paradis island. Helaas viel het snorkelen een beetje tegen.

Gili NangguBootje naar de Gili's - Anna, Coby, Anne-Marie, Maaike, ik, SanneSchildpadjes

Daarna zijn we doorgevaren naar Gili Sudak, waar we ook lekker geluncht hebben. Gili SudakGili SudakGili Sudak

Maandag zijn we op tijd vertrokken naar het noorden van Lombok om daar de boot naar Gili Trawangan te pakken. Helaas regende het heel erg toen we aankwamen. Het eilandje was heel klein en had geen verkeer. We zijn eerst even bij de haven gaan lunchen en zijn toen naar de acco gelopen. Eenmaal bij de acco aangekomen, kwamen we erachter dat we fietsen konden huren. Nou, zo gezegd zo gedaan. En niet zomaar een fiets, nee, een wimcycle (zo heette die echt ja!). En check dit racemonster!!

Mijn racemonster in Gili Trawangan; de WimcycleEindelijk weer eem fietsnPalmtree views

En 's avonds voor ons stapavondje heerlijk gegeten bij de Night Food Market op Gili T. Food night market on Gili T.

De volgende dag gingen we weer naar huis aangezien het weer niet echt opgeklaard was. Met ons brakke hoofd nog lekker geluncht en toen weer de boot en taxi naar ons huisje Puri gepakt. Deze muurschilderingen bij een restaurantje in Gili T.

Toen we thuis kwamen stonden er helaas nog wat deadlines op ons te wachten. Woensdag gestudeerd en donderdag op pad geweest voor mijn packpack. Uiteindelijik een hele mooie backpack gevonden. Vrijdagochtend alle assignments ingeleverd en vrijdagmiddag nog even op pad geweest voor een daypack.

Zaterdag vertrokken naar Uluwatu om lekker te lunchen bij Single Fin, met dit uitzicht; Single Fin view in Uluwatu

Helaas was daar niet echt toegang tot een mooi strand dus zijn we een stukje terug gereden naar Balangan beach, wat ook erg mooi was;

Balangan beach

's Avonds hebben we nog een biertje gedaan bij een leuke bar waar ze ook een skaters bowl hebben, erg vet om te zien. Echt super goede skaters!

Zondag nog een beetje geshopt in Kuta en een beetje op tijd naar huis gegaan. 's Avonds hebben Anne-Marie en ik een slaapfeestje georganiseerd in ons huishouden, Annemarieke, aangezien het de laatste week is. We hebben alle matrassen versleept in de lift en onze hele kamer verbouwt. Lekker filmpje gekeken vanuit ons bedje.

Maandagochtend heb ik een Yoga klasje gevolgd met een vriendin. Erg grappig want dat had ik nog niet gedaan.Wel een beetje zweverig als je het mij vraagt, maar ook wel heel leuk. Er werd helemaal uitgelegd wat Yoga inhoud en waar het goed voor is, dat was wel heel interessant! Chakra flow Yoga

Daarna uiteraard een heerlijke berry smoothie gehad bij cafe organic.Berry smoothies na een lesje Yoga

's Middags even wat gechillt en 's avonds voor de laatste keer gevoetbald met de studenten, heerlijk! Ook nog gevoetbald tegen een Indonesisch team, super leuk! Vandaag dus de eindpresentatie gehad en nu zijn de laatste paar dagen met mijn vriendinnen hier aangebroken. Erg jammer en heel onwerkelijk dat ze allemaal weggaan. Bali en mijn huisje (hotel waar ik woon) is heel anders en heel stil als alle mensen weg zijn.
Maar ik heb allemaal leuke vooruitzichten dat ik samen ga reizen met Annelies. De eerste nacht slapen we in een Guest House waar ze bijenkorfen hebben waar je in kan slapen. Misschien een beetje moeilijk in te beelden, maar het zijn een soort van bedstees waar je in kan slapen, helemaal leuk!!!

Tja, volgens mij heb ik wel weer alles verteld. Over ruim twee maandjes ben ik alweer in Nederland joh, gaat zo snel! Gelukkig nog een heel avontuur dat op mij te wachten staat en een heerlijke vakantieweek in Italië met pap, mam en Brammie voordat ik naar Nederland ga, kan niet beter toch?!

Daaaaaaaaaaaaag hoor daaag en veel liefs,

Mariek

1. Papa Dick:
    20 juni 2017
    Weer mooie verhalen. Toch duurt het nog allemaal wel lang voordat je weer bij ons bent.
    Veel plezier nog Kiek.

Liefs,
    Papa
  2. Oma de Bruijn:
    20 juni 2017
    dat was weer een heel verhaal, leuke dingen, vaak en lekker gegeten, je zult er wel heel veel kilo's bijgekregen hebben!!!! Herkennen we je niet eens!!!! Weer heel veel gezien en gedaan. Veel liefs oma
  3. Mirjam van Vemde:
    20 juni 2017
    Wat een leuke verhalen weer Marieke!
    Mooie foto's en volgens mij eet je ook helemaal niet verkeerd ;-)
    Liefs uit Hazerswoude!
  4. Tante Eef:
    20 juni 2017
    Lieve Marieke voor jouw echt genieten op dat paradijselijke eiland en lekker eten en uitgaan en wat vooral belangrijk is dat jouw studie ook nog lukt!'Nog een fijne tijd daar!

Hartelijke groet en veel liefs van ons!
  5. 't suukeroompien:
    20 juni 2017
    He Marieke, goed te horen dat je klaar bent met je studie daar. Nu hoef je niks meer en kun echt lekker gaan genieten daar maar dat deed volgens mij al.
    Liefs uit Kampen!
  6. Elke:
    20 juni 2017
    Ahh heeerlijk! Geniet er nog even van deerne!!!