Laatste week Bali en off to Java

29 juni 2017 - Red Island, Indonesië

Tot gauw Morgen waarschijnlijk hello there!

Long time no see. Tja, wat heb ik nog in de laatste week in Bali gedaan. Heel erg veel maar het strand geweest, afscheidsdinertjes en borrels. Het was niet leuk om ongeveer 4 dagen lang afscheid te moeten nemen van mensen. Maar leuk dat mijn backpack avontuur hier begon. Als laatste afscheid genomen van het personeel van puri en mijn vriendinnetjes die ernog waren. IMG_5176IMG_5171IMG_5172IMG_5180IMG_5181

Zondag gelijk naar een leuk hostel gegaan om daar twee nachten te verblijven. IMG_5178

Helaas was Annelies ziek, ik heb haar meegenomen naar de dokter en ging ze niet meer mee naar Java. Erg jammer want we hebben het erg gezellig gehad, maar niks aan te doen!

Uiteindelijk dinsdag toch met veel moeite een taxi kunnen pakken en die aardige taxi chauffeur vertelde dat ik heel goedkoop een shuttlebus naar Gilimanuk kon om daar de boot naar Java te pakken. Zo gezegd, zo gedaan. Vet primoitieve bus zonder aircon maar lekker de hele weg genetflixt, dikke prima! Op de boot was ik de enige toerist. Er waren allemaal gezinnen aan boord die allemaal met me op de foto wouden. Allemaal super lieve kindjes!!

Uiteindelijk kwam ik om half 9 aan im Banyuwangi. Gister ben ik naar een traditional market geweest. Erg leuk om te zien, maar ik werd wel heel erg aangekeken. In het park wouden er weer allemaal mensen op de foto en iedereen die langs reed zat vol bewondering te kijken. Heel gek allemaal en een beetje onwennig.

Vannacht om 00:00h 'opgestaan' om de Ijen vulkaan te beklimmen. Echt super mooi! Ik had al wel foto's gezien maar om het zelf te zien was heel vet!!ZonsopgangIjen

IjenIjenIjenIjenIjenIjen craterIjen craterIjen craterIjen craterIjen craterIjenSunrise bij IjenZonsopgang kijken op de Ijen vulkaanZo'n mooie zonsopgangZonsopgangZonsopgangMooi zonnetje, hèIjen craterGass maskIjen craterIjen craterIjen craterNice views on our way downClimbing the Ijen

Het was zo onwijs mooi!! De zonsopgang was echt héél mooi en alles was mooi. Daarom ook zoveel foto's, haha. Vanmiddag even een dutje gedaan en toen met de skooter vertrokken naar Red Island; Red islandRed island sunsetRed island

Na het schrijven dit verhaal heb ik echt geen idee hoe dit reisverhaal eruit is komen te zien want ik moet namelijk nu alles vanaf mijn ohone doen. Mijn laptop en koffer zijn naar Nederland gevlogen.

Morgen waarschijnlijk naar Bromo om daar weer een berg te beklimmen.

Tot gauw in Nederland!

1. Lia:
    10 juli 2017
    Nu zal ik ook eens reageren, ik zit wel steeds te genieten van al je leuke mooie
    verhalen, geweldig wat jij allemaal ziet en doet.
    Was ik nog maar jong!! Nee hoor, wij hebben ook een mooie tijd gehad.
    Fijn dat je me op de hoogte houd.
    Tot de volgende keer, liefs Lia