Javaaaaa, Kuala en Cameron Highlands

17 juli 2017 - Tanah Rata, Maleisië

Hallo lieverds,

Allereerst wou ik even kwijt dat jullie niet alleen van mijn verhalen genieten, maar dat ik ook geniet van jullie reacties in de afgelopen tijd. Toch fijn om even wat van het thuisfront te horen. Maar de tijd vliegt, want over minder dan een maand zit ik al bij pap, mam en Brammie in Italië.

Die laatste zaterdag in Yogya nog naar het Sultan Palace geweest. Dat was wel leuk maar alle teksten waren helaas in Bahasa. Sultan palaceSultan palaceSultan palaceSultan palace

Daarna was er een man die al meer dan 25 jaar voor de sultan werkte die mij nog naar leuke art dingetjes bracht. Het was Javanese art die ze gebruiken om een soort poppenkast te spelen. Elke pop stond voor bijvoorbeeld bescherming, creativiteit of liefde.

Javanese artJavanese artJavanese art

Die man vertelde ook dat het eigenlijk heel erg gunstig was om voor de Sultan te werken aangezien je onderdak, eten kreeg en andere voordelen zoals geen belasting te hoeven betalen. Daarna liet hij me Luwak coffee zien. Luwak is een soort katachtige die ze koffiebonen voeren, die hij vervolgens uitpoept en daar maken ze dan koffie van. Dat moet dan lekker zijn, maar ik vond het niet echt lekker. Nooit gedacht dat de Luwak zo'n groot beest was;

Luwak

Daarna op mijn gehuurde skootertje doorgereden naar de Prambanan temple. Dat was ook erg moooi en ik vond hem misschien nog wel mooier dan de Borobodur.

Prambanan temple viewPrambanan hindu templePrambananIk bij Prambanan temple

Zondag niet veel gedaan en 's middags de bus gepakt naar Yogya om vervolgens vanaf Jakarta naar Maleisië te vliegen. Helaas niet kunnen slapen in de bus dus maandag erg moe. Ik was uitgenodigd door een familie waarvan ik de man had geïnterviewd voor een onderzoeksproject voor school. Hele lieve familie en echt vewend met lekker eten en de dochter kwam speciaal voor mij nog een avond naar Jakarta. Dinsdag morgen weer een beetje op tijd naar het vliegveld vertrokken.

Met AnneAnne - Marieke - DhiandraGreat stayover with this family

Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur, gaan douchen en gelijk naar beneden gegaan waar allemaal gezellige mensen zaten. Gelijk biertjes gedronken met deze mensen tot 3 uur 's nachts, super leuke aankomst dus! De volgende dag wat sightseeing gedaan in de city met een heel groepje;

Vlindertje in lake parkThe lake parkBuddha Batu cavesBig batu buddhaWatervalletjeTrappen naar Batu cavesBatu caveBatu caveBatu cave

Ik had niet echt plannen gemaakt voor Malaysia want na Java was ik beetje klaar met zoveel plannen. Heb zoveel gedaan daar en zoveel uitgestippeld dat ik nu wel zag wat er op mijn pad kwam. Ik had dus maar een nacht geboekt in Kuala maar uiteindelijk ben ik 4 nachten gebleven. Allemaal leuke mensen ontmoet en gewoon met hen allemaal leuke dingen gedaan. Woensdagavond met een hele groep op stap geweest naar een vette club. Donderdag daardoor niet zo productief geweest en alleen 's avonds naar de Petronas twintowers en een skybar geweest met een ontzettend mooi uitzicht.

China townPetronas twin towersPetronas twintower view from Heli skybar

Vrijdag wouden we niet al te veel doen en hebben we een mooi zwembadje opgezocht. Niet verkeerd hè? Infinity pooll

Twee Nederlandse meiden die ik ontmoet had, wouden daarna naar Cameron Highlands gaan dus had ik besloten hen te joinen. Uiteindelink gingen er ook nog een jongen mee uit Noorwegen mee en een Spaans meisje. Erg leuk om met een groepje van het hostel samen naar Cameron te gaan. Het hostel in Kuala was ook echt onwijs gezellig. Heel leuk sfeertje, leuke mensen en aardig personeel.

Zondag wezen hiken en naar de thee plantages geweest. Wat een stunning views daar zeg! Het leek net een commercial van Lipton zo mooi was het! Hiking in cameron highlandsCameron highlands tea plantationBOH thee plantage

Vanmiddag de hele groep uitgezwaaid want die gingen met z'n allen naar Penang. Ik blijf nog een nachtje hier en morgen vertrek ik naar Perhentian island waar jk ga meeten met wat studiegenootjes van me die ook aan het backpacken zijn. Goh en wat gaat de tijd snel joh. Ik wil eigenlijk nog helemaal niet naar huis joh, maar ook weer wel. Ik vheb ogeveer nog 2 weken in Malaysia en nog 2 weken in Thailand voordat ik naar Italië vlieg om pap, mam en Brammie op te zoeken. Het is fijn om straks weer thuis te zijn maar ik ga ook zoveel missen aan Azië!!

Dat waren weer mijn verhalen. Ajuuuuu

1. Elke:
    17 juli 2017
    Supervet. Sociaal beest ben je ook!!
  2. 't suukeroompien:
    17 juli 2017
    Hey hallo daar, mooie verhalen weer hoor Marieke. Het is bijna jammer dat je zo wat al weer terug moet want wij genieten alleemaal mee met jouw verhalen. Op perhentian island ben ik ook nog een keertje geweest, ik krijg bijna weer koppijn als ik eraan terugdenk haha! Geniet van die laatste weken!
  3. Oma de Bruijn:
    18 juli 2017
    wat heb je weer veel gezien en genoten en wij genieten mee. Wat een energie om dit allemaal te doen. Als je straks maar weer kunt wennen aan het gewone saaie!! leven
    liefs en een dikke kus van je oma
  4. Papa Dick:
    23 juli 2017
    Nog 3 weken Kiek, dan zien wel elkaar weer, ik kijk er erg naar uit........
    Geniet nog maar mooi even van de mooie plekjes, en het lekkere weer.
    Liefs,
    Papa